Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Η NASA δικαιωνει τον Πλατωνα και τον Πυθαγορα



Μετά από πολλούς αιώνες η ΝΑΣΑ «απέδειξε» την ύπαρξη της Μουσικής στο Σύμπαν, αυτή τη μουσική που ο Πλάτων ονόμαζε «ομορφιά του Σύμπαντος» και έλεγε ότι η «Μουσική είναι η κίνηση του ήχου για να φτάσει την ψυχή και να της διδάξει την αρετή» και ότι «η Μουσική είναι ένας ηθικός κανόνας γιατί δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα».

Πιο πριν όμως ο Πυθαγόρας, είχε φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ευαισθησίας, ώστε να ακούει τη συμφωνία του ουρανού, τη μουσική των ουράνιων σφαιρών και μαζί με τους μαθητές του θεμελίωσε τη θεωρία για τους αριθμούς. Ανακάλυψε τις αρμονικές σχέσεις των αριθμών στη μουσική και ερμήνευσε τον Σύμπαντα Κόσμο. Η μουσική για τους Πυθαγόρειους ήταν πάνω από όλα μαθηματικά. Η ουσία της ήταν οι αριθμοί και η ομορφιά της η έκφραση των αρμονικών σχέσεων των αριθμών. Η μουσική ήταν ακόμα η εικόνα της ουράνιας αρμονίας. Οι αρμονικές σχέσεις των αριθμών μεταφέρονταν στους πλανήτες. Οι πλανήτες όπως περιστρέφονται παράγουν διάφορους μουσικούς ήχους που δεν τους ακούμε. Ο Πυθαγόρας είχε καταφέρει να ακούσει αυτούς τους μουσικούς ήχους, όχι βέβαια με τα φυσικά αυτιά του, αλλά με τα αυτιά του εσωτερικού του κόσμου.

Όπως έλεγε ο Ιάμβλιχος, στο «Περί Πυθαγόρειου βίου», ο Πυθαγόρας χρησιμοποιώντας κάποιον άρρητο και δυσκολονόητο θεϊκό τρόπο, τέντωνε την ακοή του και προσήλωνε το νου του στις υπερκόσμιες συμφωνίες, ακούγοντας μυστικά μόνο αυτός, και κατανοώντας την αρμονία των σφαιρών και των αστέρων, που ήταν πληρέστερη από εκείνη των θνητών. Η υπερκόσμια αυτή συμφωνία, ήταν όπως έλεγε, αποτέλεσμα «εξ ανόμοιων μεν και ποικίλων ταχύτατων ήχων και μεγεθών και συνακόλουθων στοιχείων» που έχουν αναμεταξύ τους εναρμονισθεί με κάποια μουσική διάταξη. Αν σταθούμε λίγο στη γεωμετρική και μαθηματική πλευρά του θέματος θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν πέντε συμμετρικά πολύεδρα. Ο Πλάτων έλεγε ότι αυτά τα πολύεδρα είναι οι βασικοί δομικοί κρίκοι, τα πλέον σημαντικά δομικά στοιχεία στη δημιουργία του σύμπαντος. Ο Κέπλερ αργότερα που μελέτησε τα έργα των Αρχαίων Ελλήνων και ιδιαίτερα του Πλάτωνα , παρατήρησε ότι οι τροχιές των πλανητών μαζί και της Γης, «γράφουν» την περιφέρεια συγκεκριμένων πολυέδρων. Υποστήριζε ότι η τροχιά του Άρη γράφει την περιφέρεια ενός τετράεδρου, του Διός ενός κύβου, της Αφροδίτης ενός οκτάεδρου και της Γης ενός εικοσάεδρου.

Οι αρχαίοι Έλληνες λοιπόν, ταύτιζαν τα ουράνια σώματα και τις τροχιές τους με τις νότες της μουσικής, θεωρία που υιοθέτησαν πολύ αργότερα κάποιοι σχεδόν σύγχρονοι φιλόσοφοι για να ερμηνεύσουν το εσωτερικό νόημα της Χριστιανικής θρησκείας.


Θέκλα Μεταξά
Ερευνήτρια αστρολογίας - Συγγραφέας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...